12 Mart 2013 Salı

My name is Khan



Yapım:2010
Oyuncular:Shahrukh Khan,Kajol
Yönetmen:Karan Johar
Yapımcı:Karan Johar

'Dünyada sadece iki tür insan vardır.İyi şeyler yapan iyi insanlar ve kötülük yapan kötü insanlar.İnsanlar arasındaki tek fark budur.Başka bir fark yok.'Filmi belki de özel yapan bu sözüydü galiba.
Bir annenin çocuğuna hindu ve müslüman arasında bir fark olmadığını anlatabilmenin en güzel yolu sanırım.Kısaca filmimizin konusundan bahsedelim..Rizvan Khan Asperger sendromu olan müslüman bir hintlidir.Annesi öldükten sonra Amerika'ya yerleşir ve orada hindu ve dul bir kadın olan Mandira ile evlenir.Mandira'nın Sam isminde bir oğlu vardır.Her şey yolunda giderken 11 Eylül saldırılarından sonra Sam faşist kesimler tarafından öldürülür ve sebebi ise annesinin bir müslümanla evlenmiş olmasıdır.Eh bir filmin sonunu söylemediğin kaldı derseniz inanın alınmam..:)
 Filmde sevdiğim ve sevmediğim şeyleri anlatmam gerekiyor.Fakat sevmediğim bir şey bulmaya çalışıyorum.Yok mümkün değil yapamıyorum.Bir film her şeyiyle mi mükemmel olabilir.Shahrukh Khan ve Kajol'un muhteşem uyumu mu desem,verdiği mesajla herkesin yüreğine dokunuyor olması mı desem bilemedim...Sizi bilmem fakat beni filmlerde etkileyen şey yaratıcı bir senaryosu olmasıdır ya da bilindik bir senaryoyu daha önce hiç görmemişim gibi hissettirmesidir.Bu filmde gördüğümüz tamamen orjinal bir senaryoya sahip olması..Hepimiz bir millete bir dine bir ülkeye bağlıyız.Şu ana kadar bize hep böyle  öğretildi.Fakat bana kalırsa bu film bunları yıkıyor.Bize sadece diyor ki hepimiz insanız ne olduğumuzun nereden geldiğimizin kim olduğumuzun bir önemi yok.Hep birlikte yaşayabiliyor muyuz,önemli olan bu...
Eğer hiçbir bollywood filmi izlemediyseniz başlangıç için herkes 3 idiots 'ı önerse de bana kalırsa My Name is Khan idealdır..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizce?? :)